كافه گالري تماشاخانه ايرانشهر

اينجا سالادهاي خيلي خوبي دارد. در بشقابهاي بزرگ، با قيافه ي قشنگ و تركيب خوشمزه. البته غير از اين سالادهاي خوب من هيچ بدم نميامد آدمهاي خوب يا جالبي را هم اينجا ملاقات كنم اما چنين خواسته اي يك خيال واهي است. غير از خودم كه خودم را دوست دارم و خيال مي كنم آدم خوبي هستم، ملت نجيبي كه كارهاي واقعي و ماهرانه مي كنند، و معمولا از دسته هنرمندان و علاقمندان حرفه اي هنر نيستند چرا بايد بالاسر تماشاخانه ايراشهر را براي كافه نشستن انتخاب كنند. اعضاي ثابت اينجا، تيپ معمولي از آدمها كه خيلي به اينجا رفت و آمد دارند و متاسفانه معمولا هم با صداهاي بلند حرف مي زنند، هيجان زده هاي علاف اميدوار به عمل تئاتر هستند. در مورد بازيگرهايي با قريحه و ناشناس كه احتمالا از دوستهاي نزديكشان هستند بحث مي كنند و درباره سبك كارگرداني فلان رفيق تئاتري ديگرشان كه حتي ممكن است تا به حال هيچ نمايشي را هم روي صحنه حرفه نبرده باشد. اينها وقتي به كلمه ي اجرا در سخنراني هاي كافه اي خودشان مي رسند صدايشان از قبل هم بلندتر مي شود. 

احتمالا من تنها شنونده ي معترض اين جور گفتگوها هستم چون اينجا بالاي تماشاخانه تئاتر است و لابد آدمها حق خودشان مي دانند درباره ي تئاتر كه حرف مي زنند صدايشان را بندازند سرشان و تصور كنند بحث سر ميزشان مشروعيت شنيده شدن سر ميزهاي ديگر را هم دارد. 

اما به حكم انصاف بايد برگردم سر بشقاب سالاد، به قدري خوشمزه است كه من كاهوي خركي تزئيني اش كه مثل تشك زير گوجه و خيار و پنير و زيتون است راهم تكه تكه مي كنم و در مقابل چشمان كمي متعجب گارسونها، در حالي كه بالزاميك و روغن زيتون از تكه پاره هايش به ديوارهاي بشقاب مي پاشد مي خورم

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

