وزن قلبم زياد شده

ناگهان تمام چيزهايي كه اثري از زندگي خودم در آنها گذاشته ام غيرقابل تحمل شده اند. لباسها و وسايل خانه، كاغذها و كتابها و مخصوصا بوي يخچال و ته مانده ي غذاها…

تداوم هر گونه خوشي باعث ملال است و من ابدا ميلي به ناخوشي نيز ندارم.

خيال مي كنم بهتر است وسايل قهوه اي خردلي نارنجي خانه را بفرستم باغ. از اين دو تخته فرش ماهي كه سالهاست به آنها انس گرفته ام بگذرم و تهران آشنا، كثيف و زشت، دوستان عزيز و مادر دلبندم را ترك كنم.

وزن قلبم به طور غير قابل تحملي زياد شده، ممكن است عاشق اين پسره شده باشم. البته مسلما عشق فراگير و اساسي اي نيست اما همين احساسي كه عصرها باعث انتظار مي شود و در طول مكالمه باعث آرامش، هر چند جزئي اما ممكن است عشق باشد.

حرفهاي اصلي را نمي توانيم به هم بزنيم، زبانمان يكي نيست. انگليسي هيچ كداممان هم آنقدر ظريف و قوي نيست كه بتوانيم از احساسات پشت و پنهان حرف بزنيم. البته او هيچوقت از اين بابت گله اي نمي كند، ممكن است احساسات پشت و پنهاني نداشته باشد، ممكن است همين هيجان و انگيزه براي سفر كردن از كشوري به كشور ديگر برايش كفايت كند كه خيال كند عاشق شده.

براي من اينطور نيست، من براي كوچكترين احساسات قلبي ام همينقدر انگيزه دارم. ممكن است حتي جانم را براي چيزي هنوز نرسيده به عشق فدا كنم.

تا به حال تجربه ي چنين احساسي براي من سابقه نداشته، در حقيقت من هميشه در مردها پي امتيازهاي رقابتي قابل عرضه در بازارهاي جهاني رابطه گشته ام، البته نه اينكه سليقه ي خودم را در نظر نگرفته باشم، سليقه ي خيلي خوبي داشتم كه در بسياري جهات يا سليقه هاي خوب ديگر منطبق بود. از مردهاي باهوش و هنرمند و زيبا خوشم مي آمده به شرط اينكه مي توانستم حداقل به خودم بقبولانم طرف آدم خوبي بوده.

ايندفعه اما هيچ چيزي شبيه قبل نيست. اين آقا معصوميت فوق العاده اي دارد، حسن نيت و خلوص. اين خصوصيات كه در خواستن و تمايل به آنها تجربه ي زيادي ندارم در علاقه اي كه به آدم دست مي دهد طعم شيريني اضافه مي كنند.چيزي درست مثل شيريني مزه يا بو اما در قلب.

اصلا معلوم نيست چه اتفاقي براي من مي افتد، به هيچكدام از احساسات خودم اطمينان ندارم. انگار قلبم از احساسات فراوان تاريخ زندگي پر شده طوري كه نياز دارم محتوياتش را جايي خالي كنم

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

